Κατηγορίες

Κάποια προσωρινή λύση αρχίζει να «αχνοφαίνεται» για τον αποκλεισμό των χωριών από την Γέφυρα του Ευήνου

Μετά από τρεις ολόκληρους μήνες, από τη νεροποντή που κατέστρεψε την οδική γέφυρα στην παλιά εθνική οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων στον Εύηνο, προκαλώντας ένας ιδιότυπο αποκλεισμό ολόκληρων χωριών και αφού χρειάστηκε να μεταβεί στην περιοχή ο υφυπουργός παρά των πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος, η Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας προχωρά και επισήμως στην πρώτη ουσιαστική παρέμβαση για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Αναμένεται λοιπόν να εγκρίνει έργα αποκατάστασης της παλιάς σιδηροδρομικής γέφυρας, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως μεταβατική λύση, για την μετακίνηση των κατοίκων, έως ότου κατασκευαστεί η νέα οδική σύνδεση, η οποία θα δώσει και την οριστική λύση, αλλά απαιτεί, σύμφωνα με υπολογισμούς ίσως δύο και παραπάνω χρόνια.

gefiras

Το έργο για τη σιδηροδρομική γέφυρα είναι προϋπολογισμού 2.054.838,71 ευρώ, όπως αναφέρεται στο σχετικό τεχνικό δελτίο, με βάση το οποίο θα γίνει η εισήγηση στη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της Περιφέρειας την Τρίτη 15 Μαρτίου.

Όπως περιγράφεται στο τεχνικό δελτίο, η «σκοπιµότητα» και τα «αναµενόµενα αποτελέσµατα» του έργου είναι η «λειτουργική επαναφορά της προσβασιμότητας και της κυκλοφορίας σε μονή κατεύθυνση με έλεγχο της κυκλοφορίας με σηματοδότη, αποκατάσταση της κοινωνικής και οικονομικής ισορροπίας της ευρύτερης περιοχής που επηρεάζεται από την γέφυρα του Ευήνου ποταμού».

gef1_-_Αντιγραφη
gef3
gef4_-_Αντιγραφη

Για να επιλεγεί πάντως η αξιοποίηση της σιδηροδρομικής γέφυρας χρειάστηκαν οι συνεχείς κινητοποιήσεις των κατοίκων του Γαλατά και του Περιθωρίου, που βιώνουν δραματικές συνθήκες στην καθημερινότητά τους, αναγκαζόμενοι να διανύσουν τεράστιες αποστάσεις για προορισμούς, που άλλοτε ήταν λίγων χιλιομέτρων και πολύ μικρού χρόνου, κυρίως προς το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο και το Ευηνοχώρι. Αλλά χρειάστηκαν και οι αντιδράσεις στα σενάρια, που κυκλοφόρησαν κάποια στιγμή περί γκρεμίσματος της σιδηροδρομικής γέφυρας, λόγω των ζημιών που υπέστησαν δύο από τα επτά βάθρα της, παρότι αποτελεί στοιχείο και πολιτιστικής κληρονομιάς για την περιοχή. Ενημερώθηκε μέχρι και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη – από τον πρώην υπουργό και πρώην βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Χρίστο Βερελή – για να αποτραπούν αυτά τα σενάρια.

Τη χρησιμοποίηση της σιδηροδρομικης γέφυρας ως προσωρινή λύση για τις μετακινήσεις των κατοίκων στο μεσοδιάστημα είχε ζητήσει επιμόνως, πέρα από τον κ. Βερελή και η περιφερειακή παράταξη «Δυτική Ελλάδα Μπροστά» της οποίας ηγείται ο πρώην υπουργός και πρώην βουλευτής Αχαΐας, Κώστας Σπηλιόπουλος.

Σημειωτέον ότι στο μεταξύ η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δια του αντιπεριφερειάρχη Θανάση Μαυρομμάτη, έχει κάνει επαφές και με τον ΟΣΕ, ώστε να παραχωρηθεί η χρήση της γέφυρας για όσο διάστημα και για τους σκοπούς που απαιτούνται.

Με τις εργασίες θα αποκατασταθούν οι ζημιές που υπήρξαν από τις νεροποντές της 12ης Δεκεμβρίου. Στο τεχνικό δελτίο αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Από την εκδήλωση ακραίων φυσικών φαινομένων το χρονικό διάστημα 10-12/12/2021 στην ευρύτερη περιοχή της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας όπου διέρχεται ο ποταμός Εύηνος, υπήρξε ανατροπή δύο μεσόβαθρων, βλάβες στα εναπομείναντα / υφιστάμενα βάθρα της σιδηροδρομικής γέφυρας και βλάβες στον μεταλλικό φορέα αυτής με καταστροφή μέρους του, με αποτέλεσμα να καταστεί επικίνδυνη και εξ αυτού αδύνατη η λειτουργικότητα του έργου υποδομής προσβασιμότητας δια αυτής, ενώ εγκυμονείται ο κίνδυνος μερικής ή ολικής κατάρρευσης της».

Έτσι οι εργασίες «αποκατάστασης των βλαβών» περιλαμβάνουν: «Απομάκρυνση του βλαφθέντος καταστρώματος και βλαφθέντων μεσόβαθρων, αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης των υπολοίπων μεσόβαθρων και των ακρόβαθρων αυτής, έλεγχος και ανακατασκευή του μεταλλικού φορέα αυτής για την επίτευξη προσβασιμότητας και μερικής κυκλοφορίας οχημάτων σε μονή κατεύθυνση με έλεγχο της κυκλοφορίας με σηματοδότη. Ανακατασκευή της γέφυρας κατόπιν διαπίστωσης των ορίων των βλαβών και της αναγκαιότητας αποκατάστασης και ανακατασκευής, για τη λειτουργική επαναφορά της προσβασιμότητας και της κυκλοφορίας».

gef45

Μέριμνα για τους υποψήφιους στις πανελλαδικές

Οι τεράστιες δυσκολίες στις καθημερινές μετακινήσεις των μαθητών, που θα δώσουν φέτος πανελλαδικές εξετάσεις και διαμένουν στον Γαλατά, το Κρυονέρι και το Περιθώρι (έξι στον αριθμό), βρίσκονται πλέον σε γνώση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, που καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Τα παιδιά αναγκάζονται να κάνουν από το Δεκέμβριο αποστάσεις 30 χιλιομέτρων, συχνά μία και δύο φορές την ημέρα, προκειμένου να μεταβούν στο Λύκειο του Ευηνοχωρίου ή στο Μεσολόγγι, όταν αυτή η απόσταση ήταν μόλις 5 με 8 χιλιόμετρα όταν λειτουργούσε η οδική γέφυρα. Η δε χρονική επιβάρυνση είναι από μισή έως και μία ώρα την ημέρα, μόνο για τις μετακινήσεις. Αποτέλεσμα η επιβάρυνση, χρονική και ψυχολογική, της όλης προσπάθειάς τους. Προς τούτο, ο Σύλλογος Διδασκόντων με επιστολή τους προς αρμόδιους ζήτησε να ενταχθούν οι μαθητές σε ειδικό καθεστώς αξιολόγησης.

Την επιστολή έφερε στη Βουλή με ερώτησή του στην υπουργό Παιδείας, ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ Θάνος Μωραΐτης, ο οποίος τη «δυσχερέστερη θέση που έχουν οι έξι μαθητές και μαθήτριες του ΓΕΛ Ευηνοχωρίου συγκριτικά με συνυποψηφίους τους» και ζητά «η αδικία πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα. Η συσσώρευση άγχους και κόπωσης -τόσο σωματικής, όσο και πνευματικής και ψυχικής- γι’ αυτά τα παιδιά είναι κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να ληφθεί υπόψη» σημειώνει.

protothema.gr

One Reply to “Κάποια προσωρινή λύση αρχίζει να «αχνοφαίνεται» για τον αποκλεισμό των χωριών από την Γέφυρα του Ευήνου”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *