Ευτυχέστερη πολιτική «κανονικότητα» δεν θα μπορούσε να υπάρξει για το Νομό μας. Όλα Δεξιά. Κυβέρνηση, Περιφερειάρχης – ο οποίος μάλιστα διατείνεται πως είναι του στενού περιβάλλοντος του Πρωθυπουργού – τρείς βουλευτές, ο ένας εκ των οποίων διετέλεσε Υπουργός μέχρι πριν λίγους μήνες – ενώ και η πλειοψηφία των δημάρχων πρόσκειται στο κυβερνών κόμμα. Επιπροσθέτως τρέχουν οι πόροι του ΕΣΠΑ και «ανοίγουν» τα 72 δις του Ταμείου Ανάκαμψης.
Και όμως σχεδόν τρία χρόνια μετά, οι διοικούντες την Περιφέρεια που θα τα έκαναν «Όλα από την αρχή», δεν έχουν εντάξει/ωριμάσει προς δημοπράτηση ούτε ένα μεγάλο έργο στην Αιτωλοακαρνανία. Σε μια περιοχή που σύμφωνα με τα περσινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας η φτώχεια ακμάζει, αφού ο μέσος όρος των αποταμιεύσεων ανά λογαριασμό είναι 2.869 €, όταν ο πανελλαδικός μέσος όρος διαμορφώνεται στα 4.568 €.
Αποκαλυπτικό της παραλυτικής ακινησίας της περιφερειακής διοίκησης και της κεντρικής κυβέρνησης, το πρόσφατο δελτίο τύπου του πρώην Υπουργού και βουλευτή της ΝΔ Σπήλιου Λιβανού (31/3/2022), μετά τη συνάντηση του με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Τα συμπεράσματα δικά σας:
«1. Για την κάθετη σύνδεση Ιονίας Οδού – Αγρινίου και σύνδεσης Αγρίνιου – Καρπενησίου, έγινε εκτενής τεχνική συζήτηση από την οποία προέκυψαν συγκεκριμένες λύσεις…».
«2. Ο Σ. Λιβανός παρουσίασε, επίσης, την πρόταση δημιουργίας μιας σύγχρονης οδικής σύνδεσης Θέρμου – Ναυπάκτου και Θέρμου – Αγρινίου…»
«3. Για τον Οδικό άξονα Αστακού – Πλατυγιαλιού – Ιόνιας Οδού, το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να αναθέσει τις υπολειπόμενες μελέτες που απαιτούνται για την ωρίμανση του έργου… Η ανάθεση αναμένεται να γίνει εντός του εξαμήνου με στόχο την ολοκλήρωση των μελετών έως το τέλος του 2022 ή τις αρχές του 2023».
«4. Αναπτύχθηκαν λεπτομερώς οι λόγοι αναβάθμισης του υπάρχοντος απαρχαιωμένου οδικού δικτύου, δηλ. η ανάπτυξη της περιοχής και κυρίως οι ασφαλείς διελεύσεις…».
Προηγήθηκε στις αρχές του χρόνου (18/1/2022), ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Λίνος Μπλέτσας, ο οποίος ανέφερε:
«Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα όλων η κάθετη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο. Ένα έργο οδοποιίας με έτοιμη, δωρεάν προμελέτη από το συνάδελφο κ. Χρήστο Ράδο και χαμηλό κόστος κατασκευής η οποία παραπέμπεται διαρκώς στις καλένδες… Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι και τα υπόλοιπα οδικά τμήματα, που μπορούν να διασπάσουν την ιδιότυπη απομόνωση της περιοχής, ήτοι Πλατυγιάλι – Ιόνιος Οδός και Αγρίνιο Καρπενήσι, διαρκώς καρκινοβατούν και δεν τελεσφορούν ποτέ. Αντιθέτως, μεγάλη, αν μη τι άλλο, είναι η σπουδή για τα έργα εκτροπής του Αχελώου που διαρκώς επαναπροωθούνται».
Στην παραπάνω ανυπαρξία προσθέστε την πλήρη αδιαφορία για τον οδικό άξονα Μεσολόγγι – Αστακός με έτοιμη μελέτη από το 2016 (παραϊόνια οδός), καθώς και η συνέχεια αυτού, ήτοι Αστακός – Πάλαιρος – Μύτικας, την ώρα που σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ 2021 – 2027 έργα ύψους 13 δις € στον Έβρο, στην Ήπειρο, στα Χανιά, στην Εύβοια, στην Αττική και στην Ανατολική Στερεά.
Ένα πελώριο ΓΙΑΤΙ πλανάται στις σκέψεις των πολιτών του Νομού για την προκλητική ανυπαρξία έργων της περιφερειακής αρχής και της κυβέρνησης στον τόπο μας.
Η απάντηση είναι απλή και οι λόγοι δύο:
Ο πρώτος αφορά τη μη διεκδίκηση από την πλευρά της περιφερειακής αρχής.
Θεωρούνται ΔΕΔΟΜΕΝΟΙ και ΥΠΑΚΟΥΟΙ.
Ανήκουν στη «σχολή του Yes men».
Αρκούνται στις φωτογραφίσεις στα social media και στην καπηλεία των έργων των προηγούμενων.
Ο δεύτερος σχετίζεται με την ανικανότητα τους. Το «κατόπιν ενεργειών μου» έχει μηδαμινή πλέον αξία. Αν δεν τρέξεις εγκαίρως μελέτες και αδειοδοτήσεις, τότε τα ανταγωνιστικά πακέτα πόρων θα τα πάρουν άλλοι και αυτό δυστυχώς βιώνουμε. Ούτε καν τις έτοιμες μελέτες δεν μπορούν να ωριμάσουν, όπως αυτή της παραϊόνιας οδού.
Ευτυχώς που σε μερικούς μήνες θα μας αδειάσουν τη γωνιά!
Παναγιώτης Α. Κατσούλης
Πρώην Δήμαρχος
Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου