Η περιστασιακή, μη σύννομη δήθεν εκτάκτου ανάγκης διάβαση του Ευήνου, την οποία με ατομική μας ευθύνη διασχίζαμε κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, έγινε φτερό στον άνεμο στην πρώτη νεροποντή του Αυγούστου και ευτυχώς που η κατάρρευση της δεν συνοδεύτηκε από ανθρώπινες απώλειες.
Θυμίζουμε δύο από τις πολλαπλές και ανέξοδες υποσχέσεις – κοροϊδία των τελευταίων 9 μηνών της κυβέρνησης και της Περιφερειακής Αρχής για το ζήτημα:
28/02/2022: Επίσκεψη στη γέφυρα του Ν. Φαρμάκη και του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ Χρ. Τριαντόπουλου, αρμοδίου «για θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές», για «την ανάγκη της ταχείας αποκατάστασης της διέλευσης» (εξ ου και η σχετική ΦΩΤΟ).
18/05/2022: Συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, εκπροσώπων του Δήμου Ναυπακτίας και της Κοινότητας Γαλατά. Ο Υφυπουργός δηλώνει: «Μέχρι τον Σεπτέμβριο αναμένεται η ολοκλήρωση της προσωρινής αποκατάστασης της κυκλοφορίας με την κατασκευή γέφυρας, 200 μέτρα νότια της σημερινής, όπου θα τοποθετηθούν και οι αγωγοί ύδρευσης του Μεσολογγίου, οι οπτικές ίνες και άλλα δίκτυα… Οι εργασίες ξεκινούν σε λίγες ημέρες».
Οι εργασίες ακόμη δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει. Ακόμη και αν ξεκινήσουν άμεσα – όπως οι ίδιοι διέρρεαν στα τοπικά ΜΜΕ το τελευταίο δεκαήμερο – θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο πως τους προσεχείς μήνες και εν μέσω των αναμενόμενων φθινοπωρινών και χειμωνιάτικων βροχών, η κατάσταση θα παραμείνει δραματική για τους κατοίκους του Γαλατά και του Περιθωρίου και την οικονομική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής του Μεσολογγίου.
Έτσι 9 μήνες μετά την κατάρρευση της γέφυρας του Ευήνου:
✓ Η μελέτη κατασκευής της νέας γέφυρας αναμένεται…
✓ Το γκρέμισμα της σιδηροδρομικής γέφυρας – ιστορικό μνημείο προχωρά και ας δήλωναν τότε «πως κάτι τέτοιο δεν θα γινόταν ανεκτό» (Λ. Μενδώνη).
✓ Το πρόχειρο πέρασμα άρσης των αντιδράσεων, που πρέπον είναι να μας πουν ποιος φορέας το κατασκεύασε και πόσο κόστισε, διαλύθηκε.
Σε κάθε περίπτωση όμως δεν πρέπει να ανησυχούμε. Ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης του. Μέχρι την επόμενη βροχή!
Επειδή δε κάποιοι όψιμοι υποστηρικτές της περιφερειακής αρχής μιλούν για «αναρμοδιότητα», πρέπον θα ήταν να απαντήσουν δημοσίως στο ερώτημα:
Μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, η παλαιά Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων είναι αγνώστου φορέα ευθύνης;
Κύριοι Υπουργοί και Υφυπουργοί. Κύριοι «αναρμόδιοι» της Περιφερειακής αρχής.
Χορτάσαμε υποσχέσεις και δικαιολογίες. ΕΛΕΟΣ
Παναγιώτης Κατσούλης Κώστας Κυτάγιας