Κατηγορίες

Η αποκατάσταση δύο κορυφαίων εννοιών: Θυσία και Αυτοθυσία!

Ήρθε η ώρα ,η ιστορική στιγμή να ξεκαθαρίσουμε οριστικά και αμετάκλητα την σημασία της κορυφαίας έννοιας ΘΥΣΙΑ!

 Βεβηλώθηκε βάναυσα δυστυχώς  από τον κυβερνήτη της χώρας, Κυριάκο Μητσοτάκη και εκχυδαΐστηκε από 

“τους συν αυτώ”, με την τραγωδία των Τεμπών πάνω στις στάχτες και τα πτώματα των 57 νεκρών μας! 

40 μέρες μετά ,

το Μνημόσυνο τους συμπίπτει με το κορυφαίο ιστορικό ΜΝΗΜΌΣΥΝΟ του Μεσολογγιού,  της μοναδικής ΙΕΡΗΣ ΠΟΛΗΣ στον κόσμο που πήρε τον τιμητικό τίτλο,από τα έργα και τις ημέρες των υπερασπιστών κατοίκων Της.

197 χρόνια μετά από την ηρωική  ΕΞΟΔΟ!

Αφήστε λοιπόν την γραμματική, τα λεξικά και τα γλωσσικά τερτίπια  και σταθείτε με σεβασμό και δέος μπροστά στην βιωματική ερμηνεία της ΘΥΣΙΑΣ!

«Μια πόλη πολιορκήθηκε, με διακοπές, επί τέσσερα χρόνια και επί ένα χρόνο αδιάλειπτα. Όμως η ψυχική δύναμη των κατοίκων της ήταν τέτοια που δεν κλονίστηκαν ούτε στιγμή. Μέσ’ στην αντάρα του πολέμου, συνέχισαν τη ζωή τους σαν να μη συνέβαινε τίποτε.

Είχαν φτάσει σιγά σιγά στο έσχατο σημείο της στέρησης και της πείνας, και όμως αρνούνταν δελεαστικές προτάσεις για παράδοση. 

Και το ήθος τους ήταν τέτοιο που, όταν τους πρότειναν να βγουν φορώντας τα άρματά τους και μόνο οι ξένοι που ήταν μέσα στα τείχη -είτε για να βοηθήσουν είτε για να βρουν καταφύγιο- να τα παραδώσουν, αγανάκτησαν όλοι κι απάντησαν πως τους ξένους τους αυτοί δεν τους πουλάνε.

Κι ενώ η πείνα τούς έκανε σιγά σιγά σκιές ανθρώπων, άρχιζαν σχεδόν τελετουργικά να ετοιμάζονται για το Μεγάλο Τέλος». (κείμενο της Μεσολογίτισσας συγγραφέως

Ακακίας Κορδόση στην Αυγή στις 12/4/2009)

🖤Το χάραμα επήρα 

του Ήλιου το δρόμο 

Κρεμώντας τη λύρα 

Τη δίκαιη στον ώμο 

Κι απ’ όπου χαράζει 

Ως όπου βυθα .

Τα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι .

        Διονύσιος Σολωμός.

 Ελεύθεροι πολιορκημένοι

  📌Σας αφιερώνω φίλοι μου , από όλα τα έργα των καλλιτεχνών,σε όλο τον κόσμο, που ενέπνευσε η συνειδητή Απόφαση της ΘΥΣΙΑΣ των ελεύθερων πολιορκημένων,  την ελαιογραφία του Γάλλου ζωγράφου Εμίλ Ντε Λανσάκ (1803 – 1890) με τίτλο “Η Αυτοθυσία της Μάνας”, που φιλοτέχνησε το 1828.

     Πρόκειται για το πιό αξιόλογο πρωτότυπο έργο,  της Πινακοθήκης, που απεικονίζει μια δραματική σκηνή από την ηρωική Έξοδο, τη νύχτα της 10ης Απριλίου του 1826.

    Μεσολογγίτισσα έχει σκοτώσει πρώτα τον Τούρκο στρατιώτη, έπειτα το παιδί της, που το άψυχο κορμάκι του κρατά στην αγκαλιά της και τέλος ετοιμάζεται να σκοτωθεί και η ίδια.

Το τραγικό της βλέμμα μας καθηλώνει!

Η Δύναμη για να οπλιστεί το χέρι της μάνας και να καταλήξει με ορμή στο σωματάκι του παιδιού της! Η Γενναιότητα που απαιτείται για να αφαιρέσει δύο ζωές, που η μία δημιούργησε την άλλη!

     Αυτή η γυναίκα με την πράξη της ακυρώνει τα δύο κορυφαία ένστικτα , του μητρικού ένστικτου με τη Θυσία του παιδιού της και της αυτοσυντήρησης με την αυτοκτονία της, Αυτοθυσία!

Δ.Κυριαζή 7 Απριλίου 2023

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *